intervju sa Jasminom i nagradna igra

Sjajna Jasmina, koja stoji iza „Fabrike nakita“ rado je pristala da da intervju za naš blog. Prvi put smo se videle jedne zimske noći pri razmeni Rečnika, što je pokazivalo da već zna da plete. Širok osmeh najavljivao je prelepo druženje koje smo imali na radionicama. A onda sam saznala da pravi i nakit, te sam odlučila da ona prva od polaznica da intervju.

– Zdravo Jasmina, drago mi je što si pristala na ovaj intervju! Na početku, reci nam nešto o tvojim prvim koracima u kreativnom svetu.

Prvo želim da ti se zahvalim na ukazanoj pažnji. Zaista mi je jako drago i sa zadovoljstvom ću odgovoriti na sva pitanja🙂
Bila sam jako mala, nisam išla u školu, kada sam počela da se interesujem za sve oblike ručnih radova, heklanje, vez, šivenje, štrikanje… Zahvaljujući maminom i bakinom strpljenju sve to sam i naučila. U početku sam se uglavnom trudila da obučem lutke, pravila im garderobu i volela sam da vezem, krstiće :))). Mama i dalje čuva moje radove.

– Od koga si naucila da pletes?

Naučila sam da pletem od mame, a sa bakom sam usavršavala dok je mama bila na poslu. Nisam dugo plela, osim jednog perioda, mislim u toku srednje škole. Međutim, pre godinu i po, dve me je ćerka zamolila da joj ispletem torbu i tako sam krenula u rehabilitaciju svog pletiljskog znanja🙂

– Šta je najnosiviji predmet koji si isplela? Ima li i nekih šašavih, ili koje bi na drugi način izdvojila?

Najnosiviji je crno beli džemper. Počela sam ga na radionici kada smo radili pletenje od okovratnika na dole. Ima rupe po sebi, kao da je pocepan i naravno kapuljaču. Planirala sam ga za sebe, ali sam uspela par puta da ga obučem, deca, pogotovo najstarija ćerka ga stalno nosi. Svaki komad je nekako drugačiji, sigurna sam da ima šašavih detalja. Recimo da ja sama po sebi nisam najklasičniji tip, pa tako i svaki komad koji ispletem ima pečat te moje „neklasičnosti“. Obožavam kapuljače, pa ih samo nema tamo gde ćerke insistiraju da ih nema.

– Šta najviše voliš da pleteš. i imaš li neku svoje posebno mesto za pletenje?

Definitivno su to džemperi, iako posle svakog kažem da prelazim na manje i brže projekte, čarape, kape, šaleve, ipak me najviše inspirišu i privlače džemperi. Pogotovo što svaki osmisle deca ili ja , menjam i dodajem tokom pletenja…
Sve pletem iz glave i onda je i zadovoljstvo veće. Sa šemama se ne slažem najbolje🙂
Moje mesto za pletenje je moja spavaća soba. Sedim na svom krevetu u krajnje nepravilnom i nezdravom položaju, ali mi zaista ne smeta.

– Postoji li neki pletački pomoćni alat bez kog ne možeš?

Ne, ništa posebno, dovoljne su igle i vunica🙂

– Šta je po tebi glavni razlog zašto pre treba plesti nego kupiti u radnji?

Svaki komad ispleten, sašiven, ručno napravljen na bilo koji način, je unikat sam po sebi. Sadrži u sebi ogroman trud, pozitivnu energiju, vreme, ljubav svog autora. Pletenje nam pruža mogućnost da realizujemo svoje želje, smiruje, ispunjava nemerljivim zadovoljstvom kada ispred sebe vidimo produkt svoga rada. To je prosto proces koji traje, i u svakom trenutku svog trajanja nas čini srećnim, bar u mom slučaju🙂. Sigurna sam da danas niko ne plete zato što ne može da kupi gotov džemper, kapu, šal…, već isključivo iz zadovoljstva. Ja sam ponosna na svaki komad koji sam isplela, pogotovo što moje ćerke to nose sa velikim zadovoljstvom. Nakit za poklone pakujem u ispletene kesice, za koje je potrebno i vreme i trud. Gotove ukrasne kesice se mogu kupiti u svim oblicima i bojama za male pare, ali moje zadovoljstvo kada sve to upakujem je nemerljivo novcem. Ja zaista uživam u tome i ne želim sebe toga da lišim🙂

– Kako si pronasla našu skolu pletenja? Kako ti se dopala, jesi li otkrila nove tehnike i nove ljude?

Tražila sam Rečnik izraza u pletenju na internetu i naišla sam na tvoj blog. Prilikom preuzimanja rečnika si mi dala informacije o Školi pletenja i ja sam odlučila da krenem na napredni kurs, naravno uz konsultacije sa tobom, jer mi je ipak falilo dosta znanja. Na kursu sam naučila mnogo, nastavila sam da posećujem radionice, na kojima svaki put naučim nešto novo. Ja inače radionice zovem razbibriga ili psiho terapija. Potpuno se relaksiram i vratim se kući kao nova. Učiteljica🙂, polaznice, svi su tu iz istih razloga, ličnog zadovoljstva i svi uživaju u tome, tako da je atmosfera predivna, umirujuća, stalno se čuje i nauči nešto novo. Svima preporučujem i pričam o radionicama🙂

napredni kurs dec 2012

– Često smo na časovima pričali o tvom nakitu, pa nam reci nešto više o tome: ko ga izradjuje, gde se može kupiti, šta ti je inspiracija ?

Nakit uglavnom izrađujem ja i najstarija ćerka kada ima vremena. To mi je još jedna razbibriga pored pletenja. Inspiracija su mi na prvom mestu ćerke, zbog njih sam i počela da ga pravim, zatim prijateljice, sestre, osobe za koje pravim. Krenulo je sve kao hobi i pravljenje poklona sa ličnim pečatom meni bliskim osobama. Onda su to videle neke devojke, žene, nečiji moomci, muževi, svidelo im se…, ćerke su mi napravile stranicu na Facebook-u i eto… Svaki komad je unikat, i ako nešto ponavljam po narudžbini, nikada nije potpuno isto. Može se naručiti na Facebook-u.

jasmina

– Koliko ti Facebook ili Instagram pomazu u promociji ?

Pomažu dosta. Mada bi se trebalo posvetiti promociji dosta ozbiljnije. Ja nisam baš neki „marketing“ tip i taj deo mi ne predstavlja zadovoljstvo kao sama izrada, a i sve te moje rukotvorine su i dalje mnogo više hobi, nego primarno zanimanje, osim ako ne posmatramo iz ugla provedenog vremena u pravljenju istih. Deca mi često daju rok, recimo džemper za tri dana, ogrlica za večeras… A ja zadatke prihvatam prilično ozbiljno :) Sve u svemu, ako smem da dodam, svako bavljenje kreativnim poslom oplemenjuje, ispunjava, otvara nove ideje, oslobađa maštu, leči duh…

Evo i par slika divota koje prave u „Fabrici nakita“, a za više pogledajte njihovu Facebook stranicu.

Da li i vi imate neki njihov nakit ?
Ako ne, evo prilike da osvojite ovu divnu narukvicu sa upletenim detaljima !
Dovoljno je da ostavite komentar za validnom e-mail adresom ispod ovo posta do kraja dana 24. januara 2014.
A jedan LIKE na Facebook stranicu nece da skodi🙂

photo

Ukoliko i vi želite da predstavite svoj hobi, javite mi se🙂

10 thoughts on “intervju sa Jasminom i nagradna igra

  1. Moj vam je iskreni savet da poradite malo vise na marketingu jer radite bas, bas divan nakit. Ne zna se sta je lepse i originalnije, narukvice, ogrlice, mindjuse. Uvek sam govorila da se na Majinim kursevima mogu pronaci zanimljivi i kreativni ljudi, a vi to potvrdjujete. Samo napred.
    Majo, lep i inspirativan intervju.

  2. Bravo,bravo,zaista kao da sam sama odgovarala na pitanja.Zaista,osmeh ove divne.vredne dame,je prvo što upada u oči.Ova narukvica je vrlo lepa,samo bih ja rado izabrala druge boje.

Ostavite odgovor

