Intervju: Maša

Pred vama je i drugi intervju sa našim kreativnim polaznicama!
Ovog puta, to je Maša, koja se takodje bavi izradom nakita.

– Zdravo Mašo, drago mi je što si i ti pristala na ovaj intervju! Da li se baviš još nekim kreativnim radovima?

Majo hvala na pozivu. Trudim se da živim kreativnim životom, tako da od uobičajenih, svakodnevnih stvari, kao što su pripremanje hrane ili svakodnevni odnosi sa ljudima, napravim krativnu radionicu. Pre pravljanja nakita počela sam da pletem i kako sam sve više napredovala to mi je više prostora ostajalo za moju ličnu kreativnost i maštu. Zatim sam počela da pravim i nakit i u potrazi za nekim radionicama nabasala sam na pravljenje nakita od bakarne žice – wire wrapping. Tu zaista ima jako puno prostora za kreativnost, tako da sam se na neko vreme zaustavila sa učenjem novih stvari i tehnika.

– Šta najviše voliš da pleteš, ima li neko za koga najviše voliš da pleteš?

U početku sam plela svašta. Moj prvi rad je bio muški šal, zatim kako sam napredovala, počela sam da pletem i džempere, kape, čarape… Ipak u poslednje vreme sam se usmerila na okovratnike iz prostog razloga što se brzo završe i mislim da su lep ukras na svakom „outfitu“. Moram priznati da sam najviše stvari isplela za sebe. Mislim da to ima veze što sam još uvek početnik pa sam popunjavala rezerve kapa, šaleva, okovratnika… Ipak dosta stvari sam isplela i za poklon. Ljudi jako lepo reaguju kada dobiju nešto što ste vi lično napravili, to nosi posebnu energiju.

– Postoji li neki pletački pomoćni alat bez kog ne možeš?

Ne mogu bez igala definitivno🙂. Sve ostalo se može improvizovati. Često u svom krativnom haosu od sobe ne mogu da nađem markere pa se snalazim sa svim i svačim.

– Šta je po tebi glavni razlog zašto pre treba plesti nego kupiti u radnji?

Ima mnogo razloga. Kao što sam rekla stvari koje napravite nose posebnu energiju i vaš lični pečat, unikatne su, učestvujete u čitavom procesu – od izbora materijala i boja do oblika i mustre. To je prostor gde vi ispoljavate svoju ličnu krativnost i po meni to je mnogo jači argument zašto treba plesti od onog da se to isplati.

– Kako si pronasla našu skolu pletenja? Kako ti se dopala, jesi li otkrila nove tehnike i nove ljude?
Školu sam našla preko interneta. Poslala sam pitanje na više „različitih“ mesta koja sam „izguglala“, ali se ispostavilo da mi je na sve odgovorila ista osoba – Magrit🙂. Tako sam ja pre više od 2 godine krenula na početni kurs pletenja i, po meni, jako brzo napredovala u toj veštini.  Prenosila si nam svoje znanje na strpljiv i razumljiv način, tako da su kursevi i radionice bile pravo uživanje. Svi smo jedva čekali taj dan u nedelji . Zaista sam upoznala puno kreativnih žena i radionice su bile riznica novih saznanja.

– Nedavno si otvorila radnju na Etsy-ju. Kakva su tvoja iskustva, za sada?

Između ostalog i za Etsy sam saznala na radionicama. Donela si nam neki časopis gde sam videla narukvicu koja mi se svidela ispod koje je bio napisan sajt Etsy-a. Kada sam ušla na taj sajt oduševila sam se svim tim ljudima koji su pravili originalne stvari i našli način da spoje lepo i korisno. I danas čitam priče tih ljudi i zaista mi je drago kada vidim da neko radi ono šta voli i pritom je uspešan u tome.

– Često smo na časovima pričali o tvom nakitu, pa nam reci nešto više o tome: ko ga izradjuje, gde se može kupiti, šta ti je inspiracija ?

Nakit uglavnom pravim od poludragog kamenja, jer me privlači priča koju oni nose, kao i njihov uticaj na ljude. Volim različite stilove, od kombinacije bakarne žice i kamenja do minimalističkih komada. Nakit se za sada može kupiti samo na Etsy-u. Cene na tom sajtu su prilagođene svetskom tržištu, dok su za naše tržište cene pletenih proizvoda umanjene za 20%, a cene nakita za 30%.

– Vodiš računa i o zdravoj ishrani. Da li možeš da nam daš par saveta, preporučiš neki zgodan sajt … ili možda planiraš da napraviš jedan?

Ne mogu reći da preterano vodim računa o ishrani. Do skoro sam jela sve osim mesa, i to je uglavnom uključivalo pice, pite, slatkiše. Onda sam slučajno došla u kontakt sa nutricionistom Milanom Nikolićem i počela da idem na skupove raw vegana koje on organizuje. Kupila sam sokovnik i počela da u svoju ishranu ubacujem i sveže ceđene sokove. Nisam htela sebi da uskraćujem ništa, međutim potreba za veštačkim slatkišima se znatno smanjila. Kada vidite koliko je ta hrana ukusna i koliko se dobro osećate na takvoj ishrani prirodno izgubite želju da jedete tešku, kuvanu hranu (bar kod mene to ide spontano, bez prevelikog truda). Uskoro dobijam i blender tako da planiram sve više i više da uključujem živu hranu u svoju ishranu. Imam i sreću da živim u kući sa velikim dvorištem tako da mogu da sadim svoje voće i povrće. Preporučila bih svima da dođu na Milanove skupove i poslušaju zanimljiva predavanja uz osveženje od ceđenih sokova. Koga zanima neka pogleda stranicu na Facebook-u „Raw Vegans in Serbia, Ljubitelji zive i zdrave veganske hrane u Srbiji“ gde možete dobiti sve informacije. A evo i lepog recepta za početak – mleko od badema

– Dvema našim čitateljkama poklanjaš i nakit, reci nam nešto tim prelepim komadima.
Mindjuše su od jaspisa, posrebrene keramike i drvenih perlica. Lanac sa priveskom je od bakarne žice, zelenog aventurina, bojenog houlita i staklenih perlica.
Jaspis je poznat kao “veliki negovatelj“, donosi rešenost u svim domenima, pomaže nam da istrajemo do kraja. Daje hrabrost onome ko ga nosi da kaže svoje mišljenje i da ima ličnu nezavisnost.
Aventurin je kamen utehe, prosperiteta. Kao kamen moći, odličan je za privlačenje obilja i bogatstva. Aventurin se smatra isceljiteljem opšte namene, pri čemu je najpopularnija njegova zelena varijanta.
Houlit je bele boje sa sivim linijama, kao kapilarima, neproziran, staklenog sjaja. Ovaj kamen aktivira metabolizam i izlučivanje vode i otrova iz organizma. Povoljno deluje na kosti, zube, kosu i nokte. Ne psihomentalnom planu smiruje burna osećanja i haotične misli. Voda ga čisti, a regeneriše se pored gorskog kristala.

masa ogrlica

masa mindjuse

Eto, Maša vam je rekla mnogo toga, nadam se da će i vas podstaći na neku kreaciju!
Da biste bili jedna od dve dobitnice, potrebno je da ostavite komentar ispod ovog posta, do kraja dana 13. marta 2014.
U komentaru napišite svoj omiljeni hobi, makar to bila i šetnja. Ostavite i e-mail, na koji ćete biti obavešteni o nagradi. Zato, neka bude validan, i odgovorite na njega u roku od 48 sati.

I naravno, ukoliko i vi imate neki lep hobi i spremni ste da date nagradu, javite nam se !

7 thoughts on “Intervju: Maša

  1. Veoma lep nakit! Ogrlice bas i ne nosim, ali mindjuse su mi obavezne. Omiljeni hobi…pletenje, sivenje i citanje neke dobre knjige (ako to potpada pod kategoriju hobija)🙂

    p.s. email mi je u kontakt formi🙂

  2. Majo,uvek odličan izbor sagovornika,intervju u kome sam štošta korisno saznala,a bogami imm i pitanje za Mašu:gde se može kupiti gorski kristal?
    Moj hobi,ali sada je to već ljubav je pletenje🙂

  3. Hvala Violeta. Savetovala bih ti da odes u „Staklenac“, na drugom spratu ces pronaci radnju gde prodaju drago kamenje i ja imam najvise poverenja u njih. Takodje u Lominoj ulici (kod Zelenog Venca) ima jedna radnja. Onda je tu Stylish u TC na Slaviji. Verujem da ima jos puno mesta u Bg gde se moze naci ali za sada toliko. Pozdrav

  4. Baš lep intervju Majo! Pratim na netu tvoj rad, prisećam se svojih početaka i ponekad se uhvatim igala! Omiljeni hobi čitanje. Pozdrav tebi i Maši.

Ostavite odgovor

